donderdag 3 oktober 2013

One of those days…



Gisterenochtend stond ik vrolijk om 7 uur naast mijn bed. Liep naar de badkamer voor een heerlijke wake up douche, maar helaas… geen warm water. Uit alle andere kranen kwam warm water behalve de douchekraan… vreemd… dan maar even met een washandje.

Na alle andere gebruikelijke ochtendrituelen opende ik om 10 uur de winkel. Er hing een vreemd luchtje in de winkel. Het bleek de afvoer te zijn in de kelder. De kelder is ingericht als workshopruimte. Daar bak ik ook de taarten. Er was geen wateraansluiting dus hebben wij die zelf aangelegd met een ingenieus pompsysteem en een boiler. Het water beland in een ton en een “dompelpomp” zorgt ervoor dat het water in de afvoer terecht komt. Natuurlijk uitvoerig getest en werkte prima. Het water begon echter onfris te ruiken (zeg maar rustig vreselijk te stinken…) waarop ik besloot de warmwaterkraan open te zetten, een flinke scheut St Marc erin voor de heerlijke dennengeur en vervolgens koffie te gaan drinken in de chocolaterie met een vriendin die ik al lang niet meer gezien had. Tussendoor hielpen we de klanten en kletsten we lekker bij met een cappuccino en natuurlijk een bonbon.

Twee uur later ging mijn vriendin naar huis…… Het rook nog steeds niet echt fris, maar ik besloot toch de kraan dicht te gaan draaien…. Ik ging de trap af en belande in een warmwaterbad van ongeveer drie cm….!! De pomp had zijn werk niet gedaan grrrrrrrrrrr. Het water zat overal zelfs onder het mooie net nieuwe geblokte zeil.
Dan maar dweilen… na twee emmers water opgedweild te hebben en geen enkel verschil te zien in de hoeveelheid water besloot ik toch maar om Bas te bellen. Hij was niet blij…..maar kwam toch naar huis om me te helpen. Toen hij me vroeg hoelang ik de kraan had laten lopen alvorens te gaan kijken moest ik even slikken en kwam er een bijna onverstaanbare.. ehhh ik weet het niet precies uit…..Met een dwingende stem vroeg hij ANJA… hoe lang?! Ehhh ik denk een uurtje..of misschien wel twee….  Waarop ongeloof, boosheid, en vervolgens een lachbui volgde (die lachbui dat duurde wel even hoor…). Samen hebben we de zooi opgeruimd (THANK YOU LORD voor de waterstofzuiger!) en nu is het wonden likken want er is behoorlijk wat schade..  Ach.. vandaag weer een nieuwe dag. De verzekering dekt de schade én de winkel ruikt weer heerlijk!! J

1 opmerking:

  1. Was woensdag bij je in de winkel, heb toen een gordijntje bij je gekocht en nu je blog gevonden. Je schrijft leuk hoor!! Wat een toestand, gelukkig dat jullie er samen om konden lachen!
    Groet, Carla

    BeantwoordenVerwijderen