zaterdag 5 oktober 2013

Horecavergunning!


Sinds 1 oktober hebben we een horecavergunning en schenken we bij onze overheerlijke bonbons een lekker kopje Nespresso koffie, cappuccino, chococcino,  espresso en diverse andere koffies (die ik nog moet bedenken) en natuurlijk ook…….thee…! Dit met of onder bonbonnetje en homemade gebak (in de toekomst..).

Tja, nou ben ik al van marketingmanager in het zelfstandig ondernemerschap gerold en ben ik inmiddels bedreven in het inkopen, het decoreren van de winkel, het verkopen van bonbons, het bakken van taarten en het geven van workshops en heb ik zelfs mijn eerste bruidstaart onlangs afgeleverd….. het serveren van drankjes is weer even iets nieuws. Control freak als ik ben wil ik dan ook eerst de koffiekaart bedacht en mooi vormgegeven op de tafeltjes hebben, de prijs bepaald hebben, een verzameling prachtige kopjes hebben en alles gestroomlijnd en operationeel voor elkaar hebben alvorens ik het eerste kopje koffie verkoop….

Mijn lieve husband daarentegen denkt daar anders over….  Gisteren hoorde ik hem zeggen tegen een klant..Ja, u kunt in de chocolaterie een heerlijk kopje koffie drinken….  Ik hoorde ze naar boven komen, ze keken elkaar aan en zeiden, dit is gezellig, laten we hier even gaan zitten…

Enigszins nerveus, maar met een brede glimlach vroeg ik wat ze wilden drinken waarop ze antwoordde, voor mij een  cappuccino en doe mij maar een thee…..
Ik dacht…. O NEE… een thee!! Ik had nog geen waterkoker én geen thee!!!! Zonder een spier te vertrekken vroeg ik mevrouw welke thee ze graag had en ondertussen gaf ik iemand de opdracht snel thee te gaan halen bij onze overburen, de biologische supermarkt….. Mevrouw kreeg de thee vervolgens geserveerd met een zakje thee waar je een hele pot van kan zetten en terwijl ik me verexcuseerde voor de wat rommelige bediening en ze vertelde dat ze de eerste klant waren zei ze: dat vind ik nou net zo leuk! Het is net of ik in een huiskamer zit!

De cappuccino had een heerlijke schuim, de bonbons waren lekker en de drankjes werden geserveerd in prachtige antieke kopjes. Helemaal top, volgens mijn eerste klanten. Meteen nadat ze weg waren werd de waterkoker en een assortiment thee aangeschaft. We zijn operationeel! Laat de gasten maar komen! J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten