vrijdag 9 oktober 2015

“Wij voegen er iets aan toe”

Ik hou van mijn vak en ik voel me heerlijk tussen alle oude spullen. Met mijn nieuwe
“Atelier de Paris” ben ik zó ontzettend blij. Weer een fijne plek om te decoreren, fotograferen, events te organiseren en nog leuker, allemaal fijne mensen te ontvangen met dezelfde passie.

En toch…. steeds vaker kwam de vraag boven borrelen… Anja, wat zou je verder nog willen in je leven…?
Mijn leven is niet altijd even vlekkeloos verlopen. Diverse scheidingen en dan niet alleen relationeel, veel dierbare mensen verloren en loslaten van materie. Telkens door vallen, weer op staan. Op staan met nieuwe moed, strijdlustig en met een groot hart zonder wrok. Wat ben ik dankbaar voor al het donker in mijn leven, want ik weet het licht enorm te waarderen. En wat is het toch fijn om mensen in je buurt te hebben tijdens deze donkere dagen. Je hart te luchten en je te omringen met hun liefde.

Mijn leven met Bas is erg in balans. Hij is de liefde van mijn leven, ik doe met passie mijn “werk” en met de kinderen en de beestjes gaat alles prima. Het verlangen in mij groeit om iets te betekenen voor mensen in een donkere tijd van hun leven. Om ze bij te staan, te begeleiden en iets wezenlijks te kunnen betekenen. Je zult je nu wellicht wel afvragen wat ik ga doen….

Ik ben gisteren begonnen met de opleiding tot uitvaartverzorger. De introductiedag en de eerste lesdag waren enorm inspirerend en bevestigen mijn verlangen om dit werk te gaan doen. Ik heb er enorm veel zin in om mezelf klaar te stomen voor mijn eerste uitvaart. Ik vind het doodeng, maar ook boeiend en ik denk er veel van mezelf in kwijt te kunnen. Mijn creativiteit, mijn organisatietalent, maar vooral mijn oprechte interesse in mensen.

Terwijl ik me aan het oriënteren was voor welke opleiding ik wilde volgen stuitte ik op veel cursussen. Ik zag ook cursussen in de post mortale verzorging zoals opbaring, complexe restauraties (na een ongeluk bijv) air bruch make up en balseming. Voor mij niet interessant, maar ik dacht meteen aan Bas. Toen ik het hem liet lezen zei hij: “ Maar dat is echt iets voor mij!”. We hebben het laten bezinken, maar telkens kwam het weer ter sprake. De kogel is door de kerk en Bas begint 2 november aan de opleiding. In maart zijn we beide klaar om het werkveld in te gaan.

Zoals ik met visie Heerlyck Goed heb neergezet wil ik ook met visie ons uitvaartbedrijfje neerzetten. Ik heb een half jaar de tijd om het bedrijf vorm te geven. Als jullie het leuk vinden hou ik je af en toe op de hoogte.


Heerlyck Goed blijft bestaan! Wij kunnen en willen niet zonder onze passie, maar we voegen er iets aan toe. Iets wat ons leven verrijkt en wat ons leven een nieuwe balans geeft.

2 opmerkingen:

  1. Wat is dit weer mooi geschreven
    Wat een mooie nieuwe uitdaging voor jullie beide
    Bas en Anja ik wens jullie heel veel succes
    Het is een gave om mensen in deze verdrietige periode bij te mogen staan

    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen